Handbok i formativ bedömning
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
En handbok för lärare som vill utveckla sin klassrumspraktik. Bokens ambition är att ge lärare en struktur för att engagera sina elever i deras eget lärande och skapa lust till lärande. Det som kallas formativ bedömning har enligt författaren visat sig vara ett kraftfullt verktyg för förändrad klassrumspraktik. Boken vänder sig i första hand till yrkesverksamma i grundskola och gymnasium. D.W. brittisk forskare i pedagogik
Av: Dylan Wiliam, Siobhán Leahy
Inläsare: Eva Sjöblom Eva Sjöblom
Språk: Svenska
Format: Talbok med text
Detaljerat format: Talbok med text
Längd: 15 tim., 2 min.; 280 sidor : ill.
Utförlig titel: Handbok i formativ bedömning
Orginaltitel: Embedding formative assessment
Förlaga: Inläst ur: 1. utg. Stockholm : Natur och Kultur, 2015. ISBN 978-91-27-14195-7, 91-27-14195-0 (genererat)
Utgivare: [Johanneshov]: [MTM], 2016
Förlagans ISBN: 9789127141957
Klassifikation: Eab, Eaac, Eab/TD, Eaac/TD
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Speltid: 15 tim., 2 min.; 280 s. : ill. Inläst ur: 1. utg. Stockholm : Natur och Kultur, 2015. ISBN 978-91-27-14195-7, 91-27-14195-0 (genererat) S. 262-277 i boken: Referenser
Filstorlek: 313 MB
Medienummer: CA26337