Storföretagens svarta bok
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
Förf:na granskar ett antal multinationella storföretag, som t.ex. Adidas, McDonalds, Siemens och Mitsubishi, ur etisk synvinkel och menar att de stora vinsterna kommer av tvivelaktiga affärs- och lobbymetoder. Barnarbete, arbetsmiljöfrågor och naturförstöring hör till de frågor som behandlas. I den svenska utgåvan granskas även en mängd svenska företag. Inläst ur Ordfront, 2005
Av: Klaus Werner, Hans Weiss
Inläsare: Eva Sjöblom
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 19 tim., 38 min.
Utförlig titel: Storföretagens svarta bok
Orginaltitel: Schwarzbuch Markenfirmen
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Ordfront, 2005. ISBN 91-7037-094-X, 978-91-7037-094-6 (genererat)
Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2006
Förlagans ISBN: 917037094X
Klassifikation: Qaedb, Qc, Dgq, Uh, Qaedb/TC, Qc/TC, Dgq/TC, Uh/TC
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), ljud Inläst ur: Stockholm : Ordfront, 2005. ISBN 91-7037-094-X, 978-91-7037-094-6 (genererat)
Filstorlek: 406 MB
Medienummer: C64014
Översättare: Stefan Lindgren