Gå till huvudinnehåll

Storföretagens svarta bok

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här

    Du är demo-användare och kan inte låna denna bok. Här hittar du våra demoböcker.

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in.För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att ladda ner detta bokformat.

    Du är demo-användare och kan inte ladda ner denna bok. Här hittar du våra demoböcker.

    Du måste logga in.För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

    Du är demo-användare och kan inte låna denna bok. Här hittar du våra demoböcker.

Detaljerad information

Förf:na granskar ett antal multinationella storföretag, som t.ex. Adidas, McDonalds, Siemens och Mitsubishi, ur etisk synvinkel och menar att de stora vinsterna kommer av tvivelaktiga affärs- och lobbymetoder. Barnarbete, arbetsmiljöfrågor och naturförstöring hör till de frågor som behandlas. I den svenska utgåvan granskas även en mängd svenska företag. Inläst ur Ordfront, 2005

Av: Klaus Werner, Hans Weiss

Inläsare: Eva Sjöblom

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 19 tim., 38 min.

Utförlig titel: Storföretagens svarta bok

Orginaltitel: Schwarzbuch Markenfirmen

Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Ordfront, 2005. ISBN 91-7037-094-X, 978-91-7037-094-6 (genererat)

Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2006

Förlagans ISBN: 917037094X

Klassifikation: Qaedb, Qc, Dgq, Uh, Qaedb/TC, Qc/TC, Dgq/TC, Uh/TC

Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), ljud Inläst ur: Stockholm : Ordfront, 2005. ISBN 91-7037-094-X, 978-91-7037-094-6 (genererat)

Filstorlek: 406 MB

Medienummer: C64014

Översättare: Stefan Lindgren