Blue ocean strategy
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
Två amerikanska professorer redogör för sina teorier kring företagsstrategi. Röda oceaner representerar de branscher som finns idag. Det okända marknadsutrymmet betecknas som blåa oceaner, branscher som ännu inte existerar. Företagsledare ska koncentrera sig på att finna de blå oceanerna. De ger förslag på en analytisk och praktisk sexstegsmodell. Slutsatserna är nådda efter studier av drygt 150 företag i olika branscher. Inläst ur Liber, 2005
Av: W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Inläsare: Eva Sjöblom
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 13 tim., 11 min.
Utförlig titel: Blue ocean strategy
Förlaga: Inläst ur: 1. uppl. Malmö : Liber, 2005
Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2006
Klassifikation: Qblb, Qbab, Qblb/TC, Qbab/TC
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.0) Inläst ur: 1. uppl. Malmö : Liber, 2005 Boken ingår i serien: Bättre ledarskap
Filstorlek: 273 MB
Medienummer: C56446
Översättare: Bo Kärnekull, Ethel Kärnekull